Ofte Stillede Spørgsmål
Filter Luk
Dog får Premium-priskahytter et bedre niveau af Costa-komfort med gratis servicer: valget mellem første og anden betjening ved aftensmad, første servering af morgenmad efter anmodning og 24-timers roomservice.
Costa Cruises giver mange fordelagtige muligheder for køb af et krydstogt. Family Specials sikrer en overkommelig ferie for familier til to voksne og et eller to børn under 18 år, der kun betaler lufthavnsskatter og registrerings- og servicegebyrer. Familiesteder er tilpasset til familier, der ønsker at kombinere bekvemmelighed og komfort. Halvanden garanterer særlige priser, når en voksen rejser alene med ét barn. Ud over kampagner for familier, kan Costa tilbyde en bryllupsrejsepris for par på deres bryllupsrejse, gruppereservationer på mere end 8 kahytter, Basic-, Last Minute-, Roulette- og Light-priser (tilgængelig på krydstogter, der omfatter forskellige afrejse- og landgangshavne). Hold kontakt med os for at modtage opdateringer, eftersom Costa altid vil overraske dig med mange tilbud hele året.
For at få ombordstigningsskemaet skal hver gæst over 18 år personligt gennemføre online check-in og opfylde alle kriterier i selvcertificeringsskemaet vedrørende medicinske tilstande. Online indtjekning åbner 72 timer før afrejse på MyCosta.
For at få adgang til online indtjekning skal du blot gå til MyCosta 72 timer før afrejse ved at indtaste dit navn, efternavn og reservationsnummer.
De servicer, du har valgt for dit krydstogt, kan findes opsummeret i "Kurv"-afsnittet. Herfra kan du vælge, om du vil bekræfte dem, ændre dem eller slette dem. Når du har truffet en beslutning, kan du fortsætte med reservationen. Husk: du har op til 3 dage før afrejse til at skifte mening uden ekstra omkostninger. 3 dage før afrejse vil der blive opkrævet om bord-prisen for hver reserveret service.
Hvis du bestiller dit krydstogt med fuldstændig komfort eller Deluxe, vil du nyde godt af muligheden, du bare ikke kan gå glip af: jo mere du bestiller, des mere sparer du! Reserver en udflugt før afrejsen, og alle efterfølgende ture reserveret før afrejse eller om bord berettiger dig til rabat. Rabatten gælder for udflugten med den laveste pris. Du kan nemt betale for alle dine udflugter om bord.
Du har tre betalingsmetoder at vælge imellem: – Depositum og balance direkte med kreditkort. Hvis du vælger denne metode, giver systemet dig mulighed for at oprette en balance på afbetaling. – Depositum med kreditkort og kreditoverførsler. – Depositum og kreditoverførsler.
For at modtage rabatkoden, og derpå få en særlig Premium-rabat, skal du give os en e-mailadresse og/eller mobilnummer, før krydstogtets afslutning. Der er flere måder: indtast din e-mailadresse og/eller mobilnummer på MyCosta (MyCruise-afsnit), tilmeld dig på hjemmesiden eller på Totems om bord eller abonner på Costa Club.
Det vil ikke være muligt at give de data, der kræves for at modtage Premium-rabat, umiddelbart efter krydstogtets afslutning. For at få en særlig rabat skal du blot angive koden, du modtager, når du reserverer dit næste krydstogt. Husk, Premium-rabat gælder i ét år fra datoen for afslutning af dit sidste krydstogt.
Når du går ombord, skal du kontrollere dit kahytnummer på din krydstogtbillet. Du kan gå direkte til kahytten, hvor du fnder nøglen på sengen. Din bagage vil blive leveret til kahytten så hurtigt som muligt.
Du skal kende til det fulde navn og fødselsdato for alle gæster, der rejser med dig. Det er let at bestille online: Når du har valgt dit krydstogt, skal du blot følge bestillingsprocessen, der fortæller dig trin for trin, hvad du skal gøre, og vælg betalingsmåden (kreditkort eller bankoverførsel).
Til ombordstigning skal du bruge følgende:
– ombordstigningsskemaet, der blev indhentet efter online indtjekning (ved at logge ind på MyCosta med dit efternavn og reservationsnummer 72 timer før afrejse) og have opfyldt alle kriterier i det medicinske selvcertificeringsskema;
– din krydstogtbillet (inklusive bagagemærker);
– dine rejsedokumenter (identitetskort, pas osv.)
Husk, at det er passagerens ansvar at indhente de nødvendige rejsedokumenter og overholde toldkrav og krav hos immigrationsmyndighederne. Passagerer uden de korrekte rejsedokumenter får ikke lov til at komme om bord, og deres rejse refunderes ikke.
Selvfølgelig! Hver gæst over 18 år skal udfylde den personligt ved at logge på MyCosta inden for 72 timer før afrejse. Når du udfylder den, skal du bruge dit reservationsnummer, dine personlige oplysninger og dit eller dine rejsedokument(er). Alle gæster over 18 år skal gennemføre online indtjekning. Bemærk, at du skal have opfyldt kriterierne i det medicinske selvcertificeringsskema, som er obligatoriske ved online indtjekning, for at udskrive din krydstogtbillet.
Husk, at det er passagerens ansvar at indhente de nødvendige rejsedokumenter og overholde kravene i tolden og hos immigrationsmyndighederne. Passagerer uden de korrekte rejsedokumenter får ikke tilladelse til at komme om bord, og rejsen bliver ikke refunderet til dem.
Ja, uanset fra hvilken havn du påbegynder dit Costa krydstogt, vil du med det udfyldte online-skema få adgang til ombordstigning, sammen med din krydstogtbillet og de nødvendige rejsedokumenter. Du skal have opfyldt kriterierne i det medicinske selvcertificeringsskema, som er obligatoriske ved online indtjekning, for at udskrive din krydstogtbillet. Husk, at det er passagerens ansvar at indhente de nødvendige rejsedokumenter og overholde toldkrav og krav hos immigrationsmyndighederne. Passagerer uden de korrekte rejsedokumenter får ikke lov til at komme om bord, og deres rejse refunderes ikke.
For at købe eller tilpasse dit krydstogt online skal du altid angive en e-mailadresse.
Når du gennemfører online indtjekning, kan du downloade ombordstigningsskemaet, der kræves til ombordstigning og krydstogtbillet. Det er også nødvendigt, så du kan udfylde det medicinske selvcertificeringsskema.
Verdensrejse-krydstogter har en særlig tarif, der omfatter privilegier, der er specielt designet til denne særlige rute.
Børn under 18 år skal også rejse med et pas, og fra den 26. juni 2012 er det ikke længere gyldigt at være inkluderet i forældrenes pas
For alle krydstogter, der kræver et gyldigt id-kort for udrejse – børn under 18 år kan rejse med deres pas eller identitetskort (bemærk, at hvis børn under 14 år med italiensk nationalitet ikke har navnene på deres forældre/værger inkluderet i deres dokument, vil en fødselsattest, der påviser deres afstamning, også være påkrævet). Hvis barnet ikke rejser sammen med begge forældre eller ledsages af værger eller personer nævnt i dokumentet, skal du kontakte politiet eller relevante myndigheder for at finde ud af, hvad der kræves for mindreårige, der rejser udenlands.
For børn under 15 år, skal du forhøre dig hos de relevante myndigheder, om de kan bruge blot deres fødselsattest med foto, valideret ved rejser i udlandet af politiet eller andre myndigheder. De lokale myndigheders accept af dette dokument afhænger af bestemmelser i de lande, som skibet besøger i løbet af ruten (f.eks. er certifikatet ugyldigt i Egypten, Marokko, Gibraltar, Island).
For at udskrive din krydstogtbillet skal du først have opfyldt kriterierne i det medicinske selvcertificeringsskema og have gennemført online indtjekning (tilgængelig 72 timer før afrejse ved at logge på MyCosta).
Først skal du have opfyldt kriterierne i det medicinske selvcertificeringsskema og have gennemført online indtjekning (tilgængelig 72 timer før afrejse ved at logge på MyCosta).
Der er en tidsgrænse for, hvornår du kan tilpasse dit krydstogt (op til 4 dage før skibets afrejsedato). Denne periode angives af systemet, når du har indtastet dine oplysninger. Hvis denne frist er udløbet, kan du bestille (CostaTours!) udflugter, drikkepakker eller andre produkter og servicer om bord. Vi foreslår, at du gør dette på krydstogtets første dag for at undgå tilgængelighedsproblemer.
Krydstogtet er påbegyndt, men du er ikke fuldt tilfreds? Krydstogtet, du har valgt, er ikke noget for dig? Snak med kundeservice om bord inden for 24 timer fra skibets afrejsetidspunkt og mindst 2 timer før afgang fra anløbshavnen. Vi refunderer dig 100 %, og når du ankommer, vil vi tage dig tilbage til startpunktet for den reserverede ferie med Costa. Uden problemer eller spørgsmål. For yderligere oplysninger kan du besøge vores afsnit Nyttige oplysninger.
På et krydstogt er der kahytter, der dækker dine behov med hensyn til plads, funktioner og placering. Hver kahyttype har forskellige egenskaber. Der er kahytter, der er interne, med havudsigt, med privat balkon eller med vindue.
Hvis du søger de bedste, er der den Total Comfort ved suiterne, Panorama Suite og Grand Suite, med faciliteter, sans for detaljer og fremragende service. De, der ønsker at rejse med stil, kan reservere en hytte eller Samsara Suite med ubegrænset adgang til spaen. For yderligere oplysninger henvises der til siden "Vores kahytter".
Ved levering er Costa-kortet allerede aktiveret og vil automatisk hæve dit køb til kahyttens konto. Dog skal du inden for 48 timer efter ombordstigning registrere dit personlige kreditkort (Visa, Mastercard og American Express) eller dit ATM-kort (med undtagelse af skibe i Asien) for at sikre dækning af kortomkostninger. Vi accepterer ikke forudbetalte kort. Du kan alternativt betale et kontant-depositum på €/$150 pr. person (i de efterfølgende dage kan det være nødvendigt at supplere denne sum, hvis de afholdte udgifter overstiger depositummet). I de første 48 timer kan kortomkostningerne være midlertidigt deaktiveret, hvis omkostningerne overstiger €/$200 (hvis ikke dækket af et kontant-depositum eller registreringen af kreditkort/betalingskort).
Gæsterne skal være klar over, at håndkøbsmedicin ikke kan købes om bord. Medicin er tilgængelig efter lægens recept og kun efter en lægeundersøgelse. Vi anbefaler, at gæster tager al deres sædvanlige medicin med sig. Gæster kan stille kontaktcenteret specifikke spørgsmål om deres rejse.
Der er heller ikke behov for forskellige typer gæster for at vælge tidspunktet for deres aftensmad, da de kan udnytte servicen for frie pladser (CostaClub Perla Diamante-medlemmer, gæster der køber en suite).
Det er en hel unik mulighed at fejre en fødselsdag, en bryllupsdag eller bryllupsrejse om bord på skibet. Du kan købe særlige pakker med kager og andre varer direkte om bord, eller ved at logge på MyCosta, i afsnittet "Tilpas" –>"Fester og overraskelser". På Costa Diadema kan du også reservere områder, hvor du kan fejre med venner eller familie i lidt mere private omgivelser.
Det er ikke muligt at medbringe mad- eller drikkevarer om bord, der blev købt på land. Hvis det er lokale produkter købt i løbet af et havnestop, kan du give dem til Costa-sikkerhedsmedarbejderne og hente dem igen efter krydstogtets afslutning.
Af sikkerhedsmæssige årsager kan ingen elektriske apparater tages med om bord, med undtagelse af batteriopladere (for mobiltelefoner, videokameraer, kameraer, pc'er og MP3-afspillere) og elektriske barbermaskiner. Der er en hårtørrer tilgængelig i hver kahyt og om bord på skibene kan du bruge betalingsservicer for strygning, vaskeri og rens.
Bryllupper kan ikke finde sted på Costa-skibe, hverken civilt eller religiøst.
På land kan du også vælge, hvilket sprog dine ekslusive udflugter (CostaTours!) skal være på.
For yderligere oplysninger henvises der til siderne dedikeret til udflugterne (CostaTours!) på hjemmesiden, ved at gå til det dedikerede område på MyCosta, eller alternativt, se detaljerne over krydstogtet efter eget valg. Krydstogtets rute omfatter ture til rådighed hver dag for hver havn. Du finder en kort beskrivelse af det, du kommer til at besøge, en indikation af sværhedsgrad og hvad du kan lave (f.eks. udsigter, shopping, underholdning, vinsmagning).
Det er store nyheder fra Costa Cruises. Den formel, der giver dig mulighed for straks at stoppe krydstogtet, hvis du ikke er tilfreds, og få pengene refunderet.
Krydstogtet er påbegyndt, men du er ikke fuldt tilfreds? Krydstogtet, du har valgt, er ikke noget for dig?
Snak med kundeservice om bord inden for 24 timer fra skibets afrejsetidspunkt og mindst 2 timer før afgang fra anløbshavnen.
Vi refunderer dig 100 %, og når du ankommer, vil vi tage dig tilbage til startpunktet for den reserverede ferie med Costa. Uden problemer eller spørgsmål.
Vigtigt:
Initiativet for tilfredshed og tilbagebetaling gælder indtil 31. december 2019 på alle krydstogter i kataloget, på nær krydstogter på Costa Venezia, Japan, Sydamerika, Verdensrejse-krydstogter og relaterede ruter. Initiativet gælder kun for fuldstændig komfort og Deluxe-priser.
I "Kurv" finder du alle de servicer og landudflugter, der er valgt på forhånd men IKKE bekræftet. Du kan foretage eventuelle ændringer op til 3 dage før afrejsen, når kurven ryddes og de inkluderede servicer ikke længere vil kunne reserveres før afrejse. I "Dine reservationer"-afsnittet finder du alle de servicer og landudflugter, du har bekræftet i din kurv. Du kan foretage eventuelle ændringer op til 3 dage før afrejsen, hvorefter alt bekræftet i dette afsnit vil blive hævet fra kahytkontoen, som skal betales ved krydstogtets afslutning. I "Inkluderet"-afsnittet finder du alle de servicer, der er inkluderet i dit krydstogt. Dette afsnit kan ikke længere ændres.
Selvfølgelig. Du kan ændre eller annullere alt, du har bestilt, gennem MyCosta inden for 3 dage før afrejse uden ekstra omkostninger. 3 dage før afrejse vil alle bekræftede servicer blive trukket fra kahytkontoen, som betales om bord.
Alle servicer inkluderet i din indkøbskurv vil være tilgængelige indtil 3 dage før afrejse. Inden denne dato vil alle servicer og udflugter kunne ses og ændres. 3 dage før afrejse ryddes kurven, og de inkluderede servicer vil ikke længere kunne reserveres før afrejse. Husk at bekræfte de produkter, du lægger i indkøbskurven så hurtigt som muligt, da mange servicer er begrænset.